1 Şubat 2013 Cuma

şeytanın gözü kör olsun....hikayeli orman turu



Şeytanın gözü kör olsun mantarlar benim olsun
Şeytanın gözü kör olsun mantarlar beni bulsun

Kafayı üşütüp veya kafayı bulmuş değilim
Bu tekerleme dün öğleden sonra saat dört dolaylarında benim ormanda gözümün gördüğü her çalı dibine eğilerek söylediğim hafif melodik yapısı olan bir maniciktir:)

Sözlerden anladığınız üzere ormana mantar toplamaya giden profesyonel ekibin içine aniden dahil olunca hızlı bir kursa tabi tutuldum.
Uygulama basit,
yerel inanışa göre de
gökgürültüsü mantarı hoplatır, yağmur fırlatır deyip kendinizi ormana atmadan önce yapılacak bir kaç küçük serenomi var
1.Koluna sepeti tak
2 Üstüne başına dalların çalıların seni paralamayacağı eskice birşeyler giy
3 Ayakkabıların altı tırtıklı olsun.(Bizim ormana tırmanılıyor)
4 Ve eşelediğin her çalının dibine eğilerek
    ŞEYTANIN GÖZÜ KÖR OLSUN
    BÜTÜN MANTARLAR BENİM OLSUN.....
diye bu nakaratı söyledin mi stajı tamamlayıp
uzman mantar bulucu sertifikasını almaman için hiç bir sebep yoktur
Ortam güzel, orman güzel ortalık yağmur sonrasının  mis kokularıyla dolmuştu
Manilerle mantar arayan dört kadındık
Dışarıdan bakıldığında bu aktivite
balatayı hafiften sıyırtmış gibi
görünmemize sebep oluyorsa da aldırmadık
Bir saat sonra komşular sepeti doldurup akşam yemeği menüsünü belirlediler
Bana gelince
Her püren çalısının dibini
bir orman perisi kıvamında
sesimin en güzel tarafından tekerleme söyleyerek eşeledim... kazdım...kazdım
lakin hiç bir şey bulamadım:(
çünkü  mantarlar
ilk seferde nazlanır kendini göstermeye utanırmış(burayı ben uydurdum)
yerel inanışla da aslı  şöyle
püren mantarı şeytan gibiymiş
seni görür ama kendini göstermezmiş
onu görebilmek için senin daha şeytan
birde keskin gözlere sahip olman gerekirmiş
Gözden kaybettik
Şeytanlık ise .........
Hiç şansım yok desenize















Prenses  kedim taa aşağılardan yanık sesimi duymuş ormanda gelip bulmuş beni

Bu ormanın tepesinin sönmüş bir volkan olduğunu söylerler
 İçinde çeşit çeşit kuşlar,sincaplar,tilkiler yaban tavukları daha da zirvede yaban domuzları vardır
Çam ormanıdır.Şifalı otlar bakımından da çok zengindir.
 Mantar uzmanı komşum  bir üç beş mantarları sepete atarken......

arka planda görünen çalı püren bitkisidir.Hani şu Yaşar Kemal'in 
İnce Memed romanında tasvirini 
yapıp nerdeyse kokusunu duyacak kıvama geldiğimiz çalı
Bu mantarlar bu çalının altında yetiştiği için püren/piren mantarı diyorlar burada
Rengi çok hoş bir turuncu asırlardır bilinen bir tad(doğrusu şimdiye kadar doğadan hiç mantar yemedim
 yemeyi de düşünmüyorum

Ormandan denize bakış
Güneş ne hoş gölgeler yaratmış....



ve  aşağısı....deniz







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder